Conceptontwikkeling en uitvoering van een merkverhaal voor aan de muur
De opdracht
Gasten van een corporate organisatie komen graag over de vloer bij de afdeling communicatie. Deze afdeling ventileert het merk (of the brand) in de breedst mogelijke zin. Deze afdeling is trots en weet veel te vertellen over de organisatie. Toon het merk in al haar facetten op onze werkvloer en hanteer hiervoor de huisstijl van de organisatie, vertel wie wij zijn met beeld en toon ons enthousiasme en trots.
Het resultaat
De Brand Cubes, een modulair systeem, vertelt het merkverhaal in beeld. Door inhoudelijk de accenten te leggen op de historie, de mensen, de opdrachtgevers, internationale inbreng, sponsoring en de foundation ontstond een compleet verhaal met onderliggend de merkwaarden. Dit verhaal werd opgebouwd door losse tegels die met magneten of klittenband werden bevestigd aan de wanden van de spreekruimtes in het midden van de afdeling. Iedere tegel staat op zich, maar de tegels tezamen vormen het totaal portret. Herkenning, nog meer bezoek en een sfeervol beeld.
De kunstcommissie van de organisatie implementeerde het concept op de meeste kantoren in Nederland in de hal, het restaurant of een andere prominente plaats binnen het desbetreffende kantoor.



